Miasto dla ludzi, nie dla samochodów. Jak je zaprojektować, by żyło się dobrze?
Wiadomo dokładnie, jak projektować miasta, by mieszkańcy i turyści chcieli w nich spędzać jak najwięcej czasu.
„W Kopenhadze też wszyscy mówili: mamy zimny klimat. Dziś w stolicy Danii sezon kawiarniany trwa 10 miesięcy, centrum miasta jest pełne ludzi, a rowerem podróżuje już 37 proc. mieszkańców – o 10 proc. więcej niż samochodem i 5–6 proc. więcej niż komunikacją miejską. Więcej jest też przestrzeni wspólnych. I to też nie przypadek – badania pokazały, że jedna osoba poruszająca się samochodem potrzebuje tyle miejsca, ile 5 rowerzystów, 8 pasażerów tramwaju lub 30 pasażerów miejskiej kolejki lub metra. (Z kolei parking na 20–30 aut zajmuje tyle przestrzeni, co przyzwoity plac miejski.)”
Czy w Polsce jest za zimno?
Polecamy artykuł Dziennik.pl