Efektywność paliwowa samochodów – panel w Warszawie 18 marca


SpalinyDyskutowana obecnie w Parlamencie Europejskim i w Radzie nowelizacja rozporządzenia  443/2009 regulującego średnie emisje z samochodów osobowych będzie miała duży wpływ na wydatki kierowców, bezpieczeństwo energetyczne Europy i całościowy poziom emisji CO2 z transportu oraz tempo rozpowszechnienia się samochodów o alternatywnych napędach.

Rozporządzenie określi średnią wartość emisji na rok 2020, którą powinni osiągnąć wszyscy producenci. Komisja Europejska proponuje, aby było to 95g – co oznaczałoby średnią konsumpcję paliwa 3.8l/100 km. W skali kraju oznaczałoby to oszczędność prawie 6 megaton CO2 rocznie około roku 2030. Organizacje ekologiczne i niektóre państwa uważają, że możliwa jest jeszcze szybsza redukcja i większe oszczędności – zarówno dla kierowców, jak i środowiska. Instytut Spraw Obywatelskich zaprasza na debatę o tym, jaki kształt tego rozporządzenia byłby najbardziej korzystny dla Polski?

18 marca 2013 (poniedziałek) 11.00-13.30
Warszawa, Golden Floor [Millenium Plaza], Aleje Jerozolimskie 123A (26 p. sala A)

11.00-11.30 William Todts [Transport & Environment], Wojciech Makowski [Instytut Spraw Obywatelskich] „Unijne standardy efektywności paliwowej samochodów – skutki dla Polski” – prezentacja raportu sieci Transport & Environment

11.30-13.30 Panel ekspercki:

Małgorzata Kajak – Departament Ochrony Powietrza – Ministerstwo Środowiska
Janusz Kipigroch – Departamentu Innowacji i Przemysłu – Ministerstwo Gospodarki
Michał Wekiera – Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego
Prof. Antoni Szumanowski – Polskie Towarzystwo Pojazdów Ekologicznych/Politechnika Warszawska
Dariusz Kraszewski – Zielone Mazowsze

Moderator: Dariusz Szwed

Ilość miejsc ograniczona wielkością sali. Organizatorzy proszą o emailowe potwierdzenie obecności: makowski@inspro.org.pl