Głos rozsądku (lat 6)


rysunek ze spotu

UITP (Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego) i UNEP (Program Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska) rozpoczęli wspólną telewizyjną kampanię społeczną, której celem jest zachęcenie ludzi do używania publicznego transportu. Taki wybór środków transportu pomógłby obniżyć emisje dwutlenku węgla, które przyczyniają się do zmiany klimatu.

Animowany spot „Głos rozsądku (lat 6)” naśladuje styl dziecięcych rysunków. Narratorka – dziewczynka – przemawia do emocji, ale też dzieli się nadzieją na przyszłość. Reklamę kończy hasło „Świat to twój dom. Dbaj o niego”.

Spot wyprodukowała agencja McCann Erickson. Pojawi się w kilku międzynarodowych kanałach (m.in. BBC World, CNN,Euronews, CNBC, Sky News, Eurosport, Fashion TV), które bezpłatnie udostępniły czas antenowy.

Jest to kolejna wspólna kampania UITP i UNEP. Poprzednia, w 2005 roku, była związana z wejściem w życie Protokołu z Kyoto.

Reklamę można obejrzeć w serwisie kampaniespoleczne.pl.