Bierzemy udział w „VI Kongresie Transportu Publicznego”
W tym roku po raz pierwszy poruszony zostanie przekrojowo temat mobilności aktywnej, szczególnie w kontekście zapewnienia dogodnych warunków dla ruchu pieszego....
W tym roku po raz pierwszy poruszony zostanie przekrojowo temat mobilności aktywnej, szczególnie w kontekście zapewnienia dogodnych warunków dla ruchu pieszego....
– Jak w wielu miastach, w Poznaniu mamy spory problem z nadmiernym ruchem kołowym, a luksusem stało się nie samo posiadanie samochodu, a sprawne przemieszczanie się z miejsca na miejsce – mówi prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. Przy użyciu dedykowanej aplikacji na smartfona możliwe będzie wynajęcie pojazdu na potrzeby miejskich i pod...
W ich miejscu zostanie wyznaczona przestrzeń dla ogródków kawiarnianych, małej infrastruktury miejskiej, czy parkingów rowerowych. Reklamowany od kilku lat plan władz Oslo, by do 2019 r. zamknąć całkowicie centrum miasta dla samochodów napotkał niespodziewany przez twórców opór ze strony części mieszkańców i właścicieli sklepów...
Projekt „Wszyscy jesteśmy pieszymi” jest realizowany przez Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy. Z działu Aktualności polecamy relację z debaty „Jakość życia w mieście – jaka infrastruktura jest potrzebna?”. Jak piszą o sobie prowadzący projekt: Do tej pory nie stworzono w Bydgoszczy przystępn...
Miasto przyjazne dla mieszkańców to nie ulice pełne samochodów. Skąd się biorą pustostany w śródmieściach? Bo ludzie mają dosyć hałasu, smogu i brudu. Polecamy wywiad z profesorem Jackiem Wesołowskim, członkiem Rady INSPRO – Instytutu Spraw Obywatelskich. Artykuł: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz...
Policentryczne planowanie przestrzenne, ograniczanie dostępności dla samochodów oraz bodźce ekonomiczne w postaci opłat za parkowanie i poruszanie się po drogach – to podstawowe narzędzia kształtowania miejskiego miksu transportowego. W jakich proporcjach je stosować, by nie pogorszyć dostępności poszczególnych obszarów miasta? Czę...
Zapraszamy na konferencję „Zrównoważona mobilność – wyzwania i szanse dla miast” Rzeszów – Jasionka, 8 – 9 czerwca 2017 r. Zrównoważona mobilność miejska to odpowiedź na główne wyzwania w rozwoju współczesnych miast: budowanie konkurencyjności gospodarki przy zachowaniu, a nawet podwyższaniu, jakości życia miesz...
31 marca b. r. prezydent Łodzi Hanna Zdanowska wysłała do samorządów Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego list, w którym złożyła im propozycję likwidacji komunikacji tramwajowej....
Do Prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej i Marszałka woj. łódzkiego Witolda Stępnia Sprzeciwiamy się likwidacji łódzkich tramwajów podmiejskich. Domagamy się zmodernizowania z funduszy europejskich linii tramwajów: nr 41 (Łódź – Ksawerów – Pabianice), nr 43 (Łódź – Konstantynów – Lutomiersk), nr 45 (Łódź – Zgierz), nr 46...
Wypowiedź prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej o likwidacji podmiejskich linii tramwajowych budzi wiele emocji. Zamiast uczyć się na błędach Zachodu, gdzie przywraca się tramwaje i odbudowuje linie, Łódź chce pozbawić mieszkańców aglomeracji łódzkiej tramwajów do pracy, szkoły czy urzędów. W zamian za tramwaj linii 41, 43, 45 oraz 4...